אפרת מישורי היא הזוכה בפרס ע"ש יהודה עמיחי לשירה עברית תשע"ז מטעם משרד התרבות והספורט ובשיתוף עיריית ירושלים

משרד התרבות והספורט הכריז על המשוררת אפרת מישורי כזוכה בפרס לשירה עברית ע"ש יהודה עמיחי לשנת תשע"ז. הפרס מוענק על ספרה Thinkerbell (הקיבוץ המאוחד, 2015). מטרת הפרס היא לשמר ולהפיץ את מורשת יהודה עמיחי, גישתו ותפיסת עולמו בשירה העברית, ולעודד מצוינות ואיכות ביצירה הספרותית העברית.

הפרס ע"ש יהודה עמיחי מוענק זו השנה ה-16 ברציפות על ידי משרד התרבות והספורט בשיתוף עם עיריית ירושלים, כאות הוקרה למשוררים ישראלים על ספר שירה בשפה העברית שיצא לאור בשלוש השנים האחרונות, או לחילופין, על מפעל חיים.

חבר השופטים של פרס עמיחי תשע"ה: פרופ' אבנר הולצמן (יו"ר), ציפי גון גרוס וסמי ברדוגו. פרופ' דן לאור, יו"ר ועד הנאמנים של הפרס, שימש כמשקיף בוועדה.

להלן נימוקי השופטים:

"Thinkerbell" הוא אוסף של 120 פרגמנטים שיריים קצרצרים המצטרפים למסכת עלילה פיוטית, חווייתית והגותית גם יחד; יש בספר קטעים שהם רסיסים מחשבון נפש קיומי, קטעים הממללים חוויות אינטימיות ואירוטיות ותיאורי מגעים בין הדוברת לבין אנשים, מקומות או אובייקטים מסוגים שונים. הספר, שנקרא בכותרת המשנה שלו "סיפור בהמשכים של משוררת בהפסקות", מצטיין יותר מכול בווירטואוזיות הלשונית שלו, באיכות הצלילית ובשילוב המפתיע, בכל פעם מחדש, בין רצינות כאובה להומור, שניתן להגדירו כקונדסי. כותרת הספר עצמה ממחישה את המשחקיות וכושר ההמצאה של המחברת, כאשר שינוי של אות אחת בשמה של הפֵיַה מסיפורו של פיטר פן מייצר ביטוי שמשמעו "פעמון חושב", שהוא מעין מפתח פואטי לספר כולו.

אפרת מישורי, זוכת הפרס, היא יוצרת רב תחומית ובעלת נוכחות ייחודית בשדה השירה העברית מזה קרוב לשלושים שנה. ספרה האחרון, שהוא נשוא הפרס, הוא בעינינו בגדר עליית מדרגה במפעל יצירתי מפעים ומרגש. רתי מפעים ומרגש.